-

úterý 15. září 2015

Moje knižní tipy

Stále a neustále se omlouvám za zpožděný článek. Jelikož na mě dolehlo neustále učení se (hlavně německých slovíček a dějepisu... kdo si má sakra pamatovat od kdy do kdy trval starší paleolit- přesně tak studenti! mimochodem.... pro zvědavce je to 3 milion. - 250 tis. let př.n.l. ). A tak vám přináším článek, kterým si snad zlepším náladu (Protože knížky nadevše miluji - ano, dokonce více než matematiku nebo fyziku a bohužel ne ně nemám tolik času jako o prázdninách, a na čtení nezáživných knížek na povinnou četbu nechci ani myslet viz Král Oidipus od Sofokla). A ještě se dnes snažím psychicky připravit na zítřejší tělocvik (kde máme slíbenou ,osmistovku' - jéééj). I když musím se pochválit, že dnes jsem celkem produktivní (udělala jsem si všechny úkoly hned jak sem přišla ze školy - pravděpodobně vrchol mé dnešní produktivnosti...) Tak doufám že se vám článek bude líbit.
 

1) HRA O TRŮNY - GEORGE R.R. MARTIN

(Upřímně, by jste ode mě čekali jiného, než že vám doporučím tuto knížku 3:)  )

ŽÁNR:  Fantasy

Stručný děj: Děj se odehrává na smyšlených kontinentech Západozemí a Essos. Časově bych to přirovnala ke středověku (ale jsou tam DRACI :33).. A na těchto kontinentech žijí rody (např. Starkové, Lannisterové,..), a většina z nich (jak už tomu bývá) chtějí moc nad všemi Sedmi královstvími. Jelikož, když jsem tohle začala číst, byla jsem trošku zmatená nad pořadím dílů, a abych předešla tomu, aby jste byli zmateni taky tak tady máte seznam postoupnosti dílů:

  1. Hra o trůny
  2. Střet králů
  3. Bouře mečů
  4. Hostina pro vrány
  5. Tanec s draky
  6. -ještě nevydaná- Vichry zimy

Seriál se od tohoto ,dílu' moc neodchyluje až na pár drobností a ,scén' navíc. Takže pokud se chcete dozvědět co dělala Daenerys po tom, co snědla koňské srdce tak si to rozhodně přečtěte.


2) HLEDÁNÍ ALJAŠKY - JOHN GREEN


Stručný děj: Hlavní postava je šestnáctiletý Miles (který má zvláštní zálibu v posledních slovech známých osobností), který se rozhodne jít internátní školu Culver Creek, kde se spřátelí se svým spolubydlícím (s přezdívkou Plukovník) a s krásnou dívkou, jmenující se Aljaška Youngová, která je bohužel zadaná. (jak ironické :D)

Řekla bych že tato knížka je klasická ,Greenovka' , která je skoro vždy zárukou kvality (toto bych akorát neřekla o Příliš mnoho Kateřin  - mě osobně se to moc nelíbilo :/), takže pokud vás bavila knížka Hvězdy nám nepřály nebo Papírová města, tak (podle mého uvážení) se  vám bude toto líbit taky. :)  

  

3) ZUBY NEHTY

ŽÁNR: horor

(Tímto chci poděkovat mé úžasné kamarádce za to, že mi tuto knížku v primě (tj. 4 roky dozadu) doporučila)

Stručný děj: Tato knížka obsahuje 19 strašidelných povídek například chi chi chi, Za zdí nebo Noční bojovka. Musím se přiznat, tuhle knihu jsem přečetla dvakrát a u některých jsem se vážně bála. Takže všem co zbožnují se bát tuhle knížku doporučuji. (ale já sem se jednou lekla prodavačky v Sephoře, když se mě zeptala jestli mi nemůže pomoct :D - takže nevím jestli mám právo někomu říkat co je, a není strašidelné... )


Toto je pro dnešek za mě vše :D Doufám, že tu zítřejší ,osmistovku' nějak přežiju a budu moci napsat pro vás další článek.






























11 komentářů:

  1. Hra o trůny je úžasná kniha i seriál! <3
    www.catherineribbon.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. O knize Zuby nehty slyším prvně a zní úžasně i děsivě. Rozhodně se po ní podívám. Hledaní Aljašky byla pro mne odpočinková kniha, která se mi líbila :)
    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby mi o tom kamarádka neřekla tak o tom taky nevím :D Ale je to fakt dobrý :)

      Vymazat
  3. Hru o trůny jsem dočetla asi dva týdny zpátky a už se chystám na další díl. Akorát teda seriál mě moc nezaujal:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda jak knížky tak i knihu :D Oboje má něco do sebe ;) :D

      Vymazat
  4. Vzhledem k tomu, že budu mít v blízké době svátek, asi to oslavím nákupem GoT knih. Seriál jsem ještě neviděla, ale už mě to celkem láká, tak uvidíme, co bude orvní :) Zuby nehty mi kdysi doporučovala moje kamarádka a mám pkcit, že jsem dokonce jednu povídku četla... a Josh Green? Ne, děkuji, jeho styl mě nezaujal. :) bohužel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda fantasy, tak se ti to bude líbit (aspoň doufám). A znám lidi, kterým se taky styl psaní Greena moc nelíbí...no každýmu se líbí něco jinýho :D

      Vymazat
  5. Hledání Aljašky si chci a i už musím přečíst! :)
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se to líbí :) Dočetla jsem to asi před týdnem :D

      Vymazat
  6. Písně ledu a ohně si chci hrozně moc přečíst, ale o zuby nehty jsem neslyšela. :o
    Hledání Aljašky se mi moc líbilo a plánuji re-reading na recenzi, ale na blogu mám recenzi na Příliš mnoho Kateřin od Greena, budu ráda, když se podíváš ♥ :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat