-

středa 24. února 2016

Filmy


Ahoj! Zase se vám hlásí Qilin. Musím se přiznat, že na psaní článků jsem neměla čas ani chuť, jelikož nám na škole vyměnili mého oblíbeného učitele (což způsobilo pěkný rozruch mezi studenty i učiteli) za jakéhosi divnočlověka, (ano, musím si postěžovat) což ještě teď přijímám jen s těžkým srdcem, a do toho se zapletlo ještě množství písemek, a fakt, že další z mých ,,favoritů'' v oblasti učitelů odchází na čtyři měsíce ze školy taky.  (vsadím se, že můj nejméně oblíbený učitel bude učit na našem ,,ústavu'' dalších 20-30 let). Každopádně, abych se KONEČNĚ dostala k tématu článku. Dle mého názoru filmy jsou něco absolutně zajímavého, ne jen kvůli speciálním efektům, ale hlavně kvůli faktu, že některé se nám přimknou k srdci a nechtějí se pustit, a je jedno kolikrát se na ně podíváte, ale některé z nich prostě a jednoduše neomrzí. Některé nás uchvátí svým strhujícím příběhem, jiné zase úžasnou hudbou (můj případ- filmová hudba je prostě nejlepší) a ostatní postavami a úžasně promyšleným dějem. Takže jsem se rozhodla, že se s vámi podělím se svými ,,srdcovkami''.


1) Billy Elliot




Dobře, tohle je jeden z filmů, který mě absolutně dostal. A ani když není smutný (v podstatě) tak jsem ho půlku (z nějakého divného důvodu) probrečela. Abych shrnula děj (a zároveň nic nespoilerovala) je to o klukovi, který se místo boxu rozhodne dělat balet. Což jeho otec neschvaluje. (absolutně mě dostala poslední scéna)


2) Dánská dívka / The Danish Girl



Jeden z novějších filmů, který se mi vážně líbí. A musím se přiznat k jednomu závažnému zločinu, který jsem ve spojitosti s tímto filmem udělala. S kamarádkami jsme si slíbily, že na to zajdeme spolu do kina. Ale co jsem neudělala .. hned jak jsem to uviděla online, v tu ranu jsem se na to koukla (tímto se z celého srdce omlouvám svým kamarádkám-  Zo a Klárce). Film je o první muži, který se nechal přeoperovat na ženu. Hraje v něm Eddie Redmayne, který je jeden z mých nejoblíbenějších herců (což ten film dělá ještě lepším). Už jsem to viděla 5x a nelituji (Don't judge me pls :D )

3) Co jsme komu udělali? / Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?




Už podle originálního názvu jste pravděpodobně odvodili, že se jedná o francouzský film. A jednu věc umí Francouzi naprosto dokonale - točit komedie. Tenhle film není pro každého, jelikož se tam objevuje rasistický humor - který některým lidem moc nesedí, ale musím se přiznat nejsem rasista, proti jiným rasám nic nemám  ale hláška: ,,Už mají 5 minut zpoždění... no Číňan to asi nebude'' byla naprosto dobrá. Je to o rodičích, kteří mají čtyři dcery. Jedna si vezme Araba, druhá Žida a třetí Asiata. A čekají koho si přivede ta čtvrtá. A ta si namluví černocha. Problém je, že jak otec ženicha i nevěsty jsou tak trošku rasisti.

4) Grandhotel Budapešť / The Grand Budapest Hotel




Tenhle film je svým způsobem strašně zvláštní a krásný zároveň. Film pojednává o panu Gustavovi,  zaměstnanec luxusního hotelu, který má ,,pár'' starších milenek. Jedna mu odkáže velmi cenný obraz. Což vyvolá pobuření u potomků (dědiců).  A pomáhá mu hotelový pikolík Zero Moustafa. A tenhle film má strašně nádhernou hudbu.





5) Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje/ Star Wars: Episode IV - A New Hope



Kdo mě zná chápe, kdo ne pochopí. Jsem velký fanoušek fantasy a Sci-fi žánru. A Star Wars je první film tohoto žánru, který jsem pravděpodobně viděla. Se Star Wars jsem začala když mi bylo asi tak 7 (odhadem), a jelikož táta je taky velký fanda takovýchto věcí, tak jsem se k tomu dostala celkem lehce. Už si to nepamatuju, ale táta říkal, že jsme se na to koukali spolu (na všechny díly) a když jsme dokoukali 6. díl, tak jsem se ho zeptala kdy se kouknem na další. Prý jsem začala brečet, když jsem se dozvěděla, že žádný další není (no... tehdy nebyl). Myslím si, že každý znáte Star Wars (AKA Hvězdné Války) ale abych to jen zlehka nastínila, je to Luku Skywalkerovi, kteří bojuje proti Darthu Vaderovi. A způsobilo to, že jsem jako malá chtěla být temný lord...


6) Requiem za sen / Requiem for a Dream


Podle mě je tohle nejtěžší film na psychiku co jsem kdy viděla. Je to o ovdovělé Saře, která obdrží dopis, že se dostala do televize a že bude účinkovat v nějaké show, kvůli tomu se rozhodne zhubnout a začne brát prášky, mezitím si její syn Harry snaží vydělat prodejem drog. Je to hodně zvláštní film, který musíte zhlédnout s dobrou náladou, protože na konci budete tak zmatení a smutní, že nevím, jak by jste skončili, kdyby jste měli už ze začátku náladu špatnou.
 

Dále bych do svého seznamu zahrnula Piráty z Karibiku nebo Harryho Pottera  :D Ale nechci vás unudit k smrti ;) Tak zlá nejsem .. nebo jsem? 3:)
 Tak u dalšího článku. Zmiňte vaše nejoblíbenější filmy v komentářích. Budu jen ráda ;)
QILIN








8 komentářů:

  1. Je mi Troji zvláštně, když si uvědomím, že jsem ani jeden ještě neviděla.. :D každopádně na poslední film s chystám podívat už dlouho, protože jenom ten soundtrack k filmu je úžasný! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem ani jeden z těchto filmů neviděla :D Dánskou dívku se určitě chystám (prostě Eddie Redmayne), ale nejdříve bych si chtěla přečíst knižní předlohu, takže to bohužel bude muset ještě chvilku počkat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku se chystám přečíst taky :) Ale nějak na to nenalézám čas :D

      Vymazat
  3. Requiem for a Dream - tam oc je jedna super pesnička tak na tuto som tancovala modernu gymnastiku no nikdy som nevidela film haaaaah :D

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěknej článek Kiki ;) Určitě se mrknu na první tři ;) A hrozně hezky kreslíš:3 Někdy tě přemluvím, abys mi něco nakreslila :D -Sara

    OdpovědětVymazat